onsdag 9 september 2009

What a great time to be alive!

Hej alla glada!
Citerar vår kära kanadensiska Jullan i rubriken - hon är helt underbar. Alltid så exalterad för allt, och speciellt för mat. Känns väldigt bra att jag hamnat med två så matglada + träningsglada flickor här, vi går alla till gymmet ihop och sedan har vi 'familjemiddag'. Bättre kan det inte bli!
I alla fall, jag har nog lagt ner min ambition att uppdatera bloggen två gånger i veckan och är numera glad om jag hinner med en svängom var tioende dag. Men idag kommer som utlovat ett litet gäng bilder upp :)

Här nere är det fullt ös med skola, äta, sova, träna och socialt liv! Vi befinner oss nu över halvvägs in i terminen och assignment efter assignment börjar bli klar och lämnas in. Jag har en saftig marketing communication-plan med deadline på fredag kväll 23.59 som just nu tar upp det mesta av min tid. Kämpigt, men ack så intressant!
Alla kurserna är fantastiska. Jag har sagt det, men säger det igen; Jag är så glad att jag fick chansen att åka hit och läsa det som jag väntat på i tre år med företagsvärderingar, ekonomisk historia, statistik och gud vet inte hälften. Äntligen är det reklam, marknadskommunikation, miljömarknadsföring och varumärkesplugg som gäller, och jag känner redan nu att jag lärt mig så fruktansvärt mycket!

Förra måndagen var vi på reklambyråbesök med min grupp i advertising management. Vi var på byrån Grey, som också finns i Sverige (better check it out when I get back...). Intressant och inspirerande! Den kvällen blev även första, och kanske enda, gången då jag hade på mig min manchesterkavaj som jag av någon anledning packade med ner. Känns ju skönt att den kom till användning en gång i alla fall... :)



Dressed up for reklambyråbesök!

Helgen som passerade var kanske (eller ja, den var det) vår mest effektiva hittills. Fredagkvällen tog vi oss till det överraskande stället Yellow Bird, precis runt hörnet på Chapel Street (Ohh, vi är sååå bortskämda med läget på vårt hus!). Där upptäckte vi till vår förtjusning hur bra musik de spelade, samt hur billiga drinkarna var. Vi träffade ett gäng skejtare som var där för en tävling och för att filma lite för sina sponsorföretag, så på lördagförmiddagen gick vi och tittade på lite hopp i rampen. Efter det tog vi oss in till stan och var rysligt kulturella: Salvador Dali-utställningen! Dåligt val en lördag dock, det var sjukt mycket folk, men vi gick dock väldigt nöjda därifrån på eftermiddagen och tog en chai latte på Starbucks och diskuterade livet (ni vet, sånt där som man gör när man varit kulturell).

Vackra city!

City, city

Nu ska här gås på utställning!

På kvällningen var det dags att kolla in, vad vi hört, den bästa rockbaren i Melbourne - Cherry Bar! Vi drog dit runt tiotiden, och hux flux var klockan halv tre - vi hade så fruktansvärt roligt! Grymt coverband, grym musik och dans flera timmar i sträck, fantastiskt! Lite kul är också att baren/klubben ligger på en gata vid namn AC/DC Lane... :)


Ready to rock!

AC/DC Lane!

En mycket trevlig kväll på Cherry Bar!


Efter bara några timmars sömn var vi sedan på benen och taggade för matshopping på Victoria Market och IKEA. Vi fick åka med Aaran och passade på att handla på oss ordentligt med grejer, nu när vi slapp bära allt hem. På Vic Market handlade vi på oss grönsaker, frukt, kött och fisk i mängder, och IKEA-shoppingen var outstanding!


Vic market - behöver jag säga att Jullan är excited? :)

Even more excited!

Älskade IKEA swedish food-avdelning!

Idag har Malin haft sin presentation på green marketing, och hon var så duktig så! Pratade om Eco labelling - i det här landet har de inte så fint som vi med Svanen, Bra Miljöval och KRAV. Nä, här har de vilka, så kallade, green labels som helst, och inte vet man om de betyder något flr det finns ingen standard som företagen måste följa. Helt galet! Vår lärare var väldigt imponerad av vårt svenska system, and so are we :)

Kvällen har vi spenderat åt brand management och diskussioner om consumer-based brand equity, Brand Asset Valuator och annat smått och gott som har med varumärkesbyggande att göra. Två koppar Coles kaffe (deras egna märke, billigast och garanterat sämst men oj vad gott!) gick också ner.

I helgen ska det bli 25 grader, äntligen, och våra landlords (ni vet, det grekiska paret) vill ha barbeque med oss på innergården. De är fantastiska!

Nu måste jag nog ta tag i det här med sömn, det blir två hårda dagar innan vår 40-sidiga marketing communication-plan som innehåller (eller ja, ska så småningom innehålla) allt man kan tänkas behöva planera för en kampanj.

Puss och hörs snart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar