söndag 30 augusti 2009

Dags för vår i Melbourne!

Vårdags! På tisdag är det officiellt vår i det här landet, och det tackar i alla fall jag hemskt mycket för efter gårkvällens totalt iskalla vinterväder. Jag måste medge att det är aningens lyxigt att få vara med om den bästa årstiden två gånger, i de två bästa länderna!

I vilket fall har ännu en vecka passerat. Tiden går så fruktansvärt fort och jag börjar undra om det bara är för att jag är här, eller för att det är såhär, och kommer fortsätta vara, nu när man kommit upp till åren. Funderingar på det?

Veckan som gått har hur som helst mest innehållit plugg. Frukansvärt mycket plugg, ohälsosamt lite sömn och inte så mycket mer än det. Jo, gymmet har jag försökte trycka in i alla fall, annars skulle jag ju bli galen. Lämnade in mitt arbete i green marketing i torsdags, samt hade en presentation alldeles alene i en halvtimme i onsdags. Det gick väl helt okej fast jag fortfarande känner mig helt handikappad med ordförrådet. Det blir ju inte de här spontana utsvävningarna som man kan dra till med på svenska, men men. Det är sagolikt skönt att det är över och att jag nu gjort mina muntliga framträdanden för terminen. :) Förresten, det hela handlade om Carbon Footprint, och jag måste slå ett slag för att ni alla går in här och räknar ut ert eget. Saving energy is saving our earth, and your own money!

http://www.epa.vic.gov.au/ecologicalfootprint/globalfootprint/index.asp

Förra helgen har jag inte alls något roligt att berätta om eftersom jag satt inne både fredag och lördag kväll med en kopp kaffe framför min dator (som ännu inte krashat, men som åter igen visade blue screen. Grr). Däremot den här helgen slog vi återigen på stort. I fredags, när jag hade skickat in min marknadsrättstenta som jag fick skickat till mig från Uppsala, gick Malin och jag till Jullans jobb FOG. Där tog vi en liten drink, och sedan gick vi alla tre till klubben Boutique och dansade loss till gamla härliga 80-talshits!

Igår åkte vi in till stan och köpte billiga och goda cashewnötter på Victoria market (Malin köpte även sina älskade munkar, haha), varefter vi gick till Melbourne Museum och strosade runt bland utställningarna hela eftermiddagen. Min favorit var "Body & Mind" (där vi i och för sig bara hann med Mind-delen), som var väldigt intressant! På kvällskvisten mötte vi upp Lisa och Ida, två svenska tjejer, inne i stan och åt indiskt varefter vi stod i en galet lång kö för att komma in och lyssna på lite livemusik. Vi lämnade dock kön efter en stund och åkte istället till en klubb i Richmond som hade dansgolv, coverband, gratis inträde och billiga drinkar. Heja!

Idag har jag återigen visat mina kockkunskaper och slängt ihop en, om jag får säga det själv, fantastiskt god pizza! TimTam-Time är också på schemat idag, var alldeles för längesen!

Imorgon kväll ska vi gå på "agency visits" på min advertising management. Reklambyrån min grupp ska besöka heter Grey, och så mycket mer vet jag inte. Jo, snygg hemsida har de i alla fall! http://www.grey.com/australia/ Ska ägna morgondagen åt att researcha lite.

Den kursen är för övrigt otroligt rolig, så glad att jag får möjlighet att läsa den här nere! I måndags hade en grupp presentation om "covert advertising" med bland annat det här med subliminal advertising och subliminal messages. Fantastiskt intressant! Ta en titt och förundras hur hjärnan fungerar:
http://www.youtube.com/watch?v=Ng6hQfGzQig
(efter 5:e minuten är det bara reklam)

Bilder får ni klara er utan denna gång, men jag lovar att slänga upp ett gäng i nästa inlägg! :)

Puss puss, eller xoxo, som vi säger här nere!

1 kommentar:

  1. Din utsvävningar på svenska är briljanta men utifrån min erfarenhet så tror jag allt att du kan briljera på engelska också ;) Vad jag vet så var alla fantastiska utlägg om Camp sweden på engelska och se hur kreativ du var... hahaha.. Miss u my love! Din blogg är grym! Puss puss

    SvaraRadera