torsdag 20 augusti 2009

Sydney!

Sydney girls!

Hej alla mina små hallonbåtar och vaniljskorpor! (är det någon som minns radarparet Misse&Moje?)

Nu är det återigen dags för en liten update från ett regnigt/soligt Melbourne. (Den här staden har verkligen fyra årstider på en dag. Imorse var det höstluft, sen började det ösregna, på eftermiddagen sken solen och nu ikväll var det ljummen vårluft)

Allright, för att starta upp igen där vi slutade; i torsdags eftermiddag checkade vi in oss på ett VirginBlue-flyg med destination Sydney. Vi tog en taxi till Charlotte, som tillsammans med Clare från Nya Zeeland bor i en mysig lägenhet som ligger i ett centralt område vid namn Glebe. Kvällen spenderade vi på en trevlig vietnamesisk restaurang där vi åt gott och billigt, och snackade tjejsnack såklart :)
Fredagen gav jag och Malin oss in till stan och strosade runt i solen. På eftermiddagen kom även Aaran upp från Melbourne för Charlottes födelsedag, och vi tre kollade in city samt köpte de mest underbara baby-cupcakesen man kan tänka sig och avnjöt dessa i Darling Harbour.
På kvällningen blev det en sväng till en gratis-inträde-klubb i Darling – fantastiskt utsikt och en grym dj. Mycket dans blev det!

Lördag var Charlottes födelsedag, och vi sjöng självklart Happy Birthday och gav henne paket i sängen (på sängen? inget låter ju rätt, men ja, ni fattar) Efter det gav sig gänget iväg för frukost och jag försökte vara flitig och göra min weekly caseanalys. Runt lunch gav jag upp och begav mig bort till den mysiga marknaden för att möta upp tjejerna. Malin och jag gled runt i solen och fyndade smycken och lite kläder, åt kycklingrulle och hade a pretty good time helt enkelt. Eftermiddagen till ära hade Aaran lyckats fixa en gratis backstage-tour i Operahuset genom sin kusin som jobbar som stage manager där. Riktig rolig upplevelse!

Solnedgång med operahuset i ryggen

En annan riktigt rolig upplevelse var C-partyt som Charlotte och hennes housemate styrt upp för kvällen. Alla vad tvungna att klä ut sig till något på C, vilket faktiskt inte är så svårt som man kan tro! Jag var Cinderella, Malin var cheerleader, Charlotte var cat, Clare var Cleopatra och det fanns även en computer, cowboy, climbers och två killar utklädda till, ja, Charlotte med på festen! Otroligt lyckad tillställning, och Charlottes cupcakes var inte att leka med!


Cat Charlotte!

Cheerleader, cowboy, Cinderella and computer!

"Charlottarna" Michael och Lachlan

Mackan och Henke - som jag inte sett på över ett år!

Cupcake love!


Söndagen bjöd på 28 grader och sol, så vi tog färjan ut till Manly beach. På kvällen bodde Malin och jag över hos Marcus och Henke, det blev tacos, film och häng i deras fantastiska lägenhet med utsikt över vattnet! Måndagen bjöd på sol och värme, så Malin och jag drog på oss bikinisarna och bredde ut oss på beachen bland alla surfare. Sweet!

Surfare på Manly Beach!

Eftersom jag förra onsdagen tillsammans med min kompanjon i marketing communication insåg att vår presentation inte alls var två veckor senare, utan dagen efter jag skulle komma hem från Sydney, blev det lite halvstress och jag fick därför ägna tisdagen åt att göra en grym PowerPoint (du hade blivit stolt, Linn!) och plugga lite. Malin tog bussen ut till Bondai och gick en ”uuuuunderbar” långpromenad mellan stränderna. Nästa gång ska jag med!

Så nu är vi alltså tillbaka ”hemma”. Kändes väldigt konstigt att lämna Sydney och åka ”hem”. Att ha en bas som denna när man är på andra sidan jorden är inte helt fel. (oh, nej mamsen, du behöver inte vara orolig. Hem hem kommer alltid vara Nabben :)) Ett annat ställe som börjar kännas som lite som ett hem är vårt kära Chapel Fitness. Malin och jag diskuterade det när vi tränat (långpass!) idag - det känns bra, mycket bra, att vara där. Och den känslan bådar ju gott inför sommaren.

Anyways, presentationen gick bra, även om det inte blir lika mycket improvisation när det är på engelska som när man snackar på svenska. Nästa vecka har jag deadline på ett stort arbete i green marketing som jag även ska presentera muntligt, ensam, så i helgen kommer jag låsa in mig med min opålitliga dator som visa blåskärm allt som oftast (hint: jag önskar mig en Mac i julklapp), och studera flitigt. Nästa vecka har vi kommit halvvägs in på terminen – hur sjukt känns inte det?! Alla ni Uppsalastudenter har inte ens börjat än va?

Nu ska jag nog krypa ner med varmvattenflaskan och sova (vem kom på varmvattenflaskan? Brilliant!), ska göra ett försök att gå till gymmet innan frukost imorgon.

Ta hand om er i svea rike!

Puss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar