måndag 10 augusti 2009

Footy, Fiji and fantastic friends!

Och så har ytterligare en vecka passerat. Eller ja, nästan. Jag har som mål att uppdatera er om mina bravader två gånger i veckan, men det är ju fruktansvärt mycket annat som händer här, vilket gör att jag kanske inte kommer uppnå det. Men jag gör mitt bästa. I vilket fall så ska jag här bjuda på ett hejdundrandes inlägg med massa gottis!

Efter att Malin och jag bokat vår lilla tripp till Sydney (nu på torsdag om ni missat det) så kände vi att det var lika bra att ta tag i var vi nu skulle åka över Springbreak i slutet av september. Cairns låg bra till på listan (vi vill ha sooool!), men vid vår lilla research visade det sig att flygbiljetter till Fiji kostar lika mycket som flygbiljetterna till Cairns. Fråga kolon vad väljer man? Vi valde att åka till paradise för att sola, bada, snorkla, ligga i hängmattor och dricka drinkar ur kokosnötter. Sagt och gjort, på fredagen hade vi biljetterna i våra händer. 12 dagar och 10 nätter blev det, nu ska vi bara göra lite research vad det gäller boende och transport runt bland öarna. Det blir inte gratis, men garanterat SÅ värt det! Eller som vår vän Erik skulle sagt; I've got many worries but money is not one of them. Well, är det någon flitig läsare som har lite inside information (eller bara lite vanliga tips) om Fiji så är ni välkomna att maila de snarast på linda_cederquist@hotmail.com. Tack och puss på förhand.

I fredags tog Malin och jag på oss Carlton-halsdukarna (som vi hade fått gratis) och begav oss till enorma MCG för att beskåda vårt första footy game. För er som inte vet så är 'footy' australiens svar på fotboll, vilket är ganska stort här i landet. Stor var även arenan som tar in cirka 90 000 pers. Det du, Skandinavium! Det hela var en otroligt trevlig upplevelse med många svettiga pojkar på planen och en match som slutade med vinst för 'vår' del. Vi på läktaren var dock inte så svettiga, herremingud vad kallt det var! Kvällens avslutades tidigt och lugnt med te hemma på Hornby Street.

Footy fan(?)

Footy!

Frusna men glada!

Mer footy!


Uppvärmningsförsök på toa i pausen

Lördagförmiddagen ägnades åt att svänga ihop en sats svenska kanelbullar vilket, inte helt oväntat, blev väldigt uppskattat i huset. Julia pyntade alla saker i huset med de svenska namnen på små lappar; hon har gett sig tusan på att lära sig svenska! Ganska roligt när man går runt i kök och vardagsrum...


Bullar!


Språka på svenska: Deurrr

Språka på svenska: Hand-togg

Trots att ett besök på gymmet kändes ganska omotiverat med mina benmuskler som knappt kunde frakta mig ur sängen, sitta och ställa mig normalt eller ens gå riktigt efter torsdagens personliga träningspass (jag kände mig seriöst handikappad och hade gärna sett sådana där handtag på toaletten som man kan dra sig upp mig) så tog vi oss alla tre dit och svettades ett bra tag på lördagen. Efteråt gick vi en promenad i parken med Monster, hunden som 'bor' på gymmet och som Malin och Julia är förälskade i och som jag tycker är sådääär söt, i solskenet. Sedan var det var dags att göra sig klar för Red Party! Red Party var en stooor husfest (precis som på film! Gigantiskt hus med pool och grejer i trädgården!) som någon utbytesstudentgrupp på Monash ordnat, som Red Bull sponsrade och där alla var tvugna att klä ut sig på temat rött. Mycket trevlig tillställning! Söndagen blev en sparsam dag vad det gäller aktiviteter och ägnades mest åt artikelläsning, caseanalys och kaffe. Och häng med mina grymma flickor Jullan och Malin här i huset såklart. Jag är sååå glad att jag bor där jag bor (och inte i ett studentrum på Clayton Campus 1000 mil från stan...) och att jag bor med just dem! Bäst!


Red Party!

Så ja, upp härnäst på listan blir ett seminarie där vi diskuterar det intressanta ämnet om kungafamiljen i Sverige gör ett bra jobb med "The crown as a brand", samt försöker ge svar på frågan som alla 300 på vår Brand Managementkurs fått: Volvo, is there any hope? (Ja, här i Aussieland är Volvo starkt förknippat med gamla gubbar som kör i 40km/h och är allmänt tråkiga, vilket också smittar av sig på försäljningen, såklart). Sedan blir det en längre weekendtripp till Sydney för att fira Charlottes födelsedag med kombinerad inflyttningsfest på temat "C" (jag ska vara Cinderella och Malin cheerleader), besök hos fröken Thomander samt hos de förtjusande pojkarna Marcus och Henrik ute på Manly Beach. En kvalitetshelg med andra ord!

Och ja, skolan går fint. Mycket att läsa, mycket att lära men ack så roligt :) Lite småolig är även skylten som jag sprang förbi på Chapel Street häromdagen.



Billig resa hem?

Nä, nu kallar sängen med den fantastiska uppfinningen benämnd varmvattenflaska i fotändan. Huvvesaken ä att man ä torr om föttera, som Emil sa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar