måndag 7 juni 2010

Festivaldags!

Imorgon är det återigen dags för årets höjdpunkt - fyra dagar av härlig rock n' roll, campande och den bästa festivalstämningen jag upplevt: Sweden Rock Festival! Och då ska tilläggas att jag besökt både Hultsfred, Peace & Love, Roskilde och Emmaboda, samt gjort en bok om festivaler som projektarbete i trean på gymnasiet. Så ja, jag hävdar att jag vet vad jag pratar om. Inte på någon annan festival kommer du i närheten av gemenskapen och glädjen som genomsyrar Sweden Rock Festival. Om det är för den i ålder otroligt blandade publiken, att alla är där för att de gillar samma sorts musik eller för att rockers bara inte har så stort bekräftelsebehov, vet jag inte. Antagligen en kombination.

Och nu när olyckligt nog RATT ställde in för bara två timmar sedan, får jag glädja mig åt att äntligen få se dessa killar live.
Oh, it's gonna be a good time!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar