torsdag 8 april 2010

Hej helg!

Den här veckan gick ju ganska fort. Att en extra "söndag" kan resultera i att produktiviteten under resten av veckan svalnar så mycket som den gjort för mig är konstigt. Fast visst är de underbara, de röda måndagarna? Ta bort annandag pingst och ersätta med en röd nationaldag, som kan infinna sig vilken veckodag som helst, är ju en aktion det råder delade meningar om. Många kollektivavtal verkar dock kompensera då nationaldagen infaller på en lördag. Men kollektivavtal är ju för dem som jobbar, och där är inte jag än. Men om mindre än en och en halv termin står jag där, utan CSN och studentikosa upptåg. Det blir spännande.

Appråpå studentikosa upptåg, eller ja, ideellt engagemang kanske, så har jag nya Reversen i min hand. Och ja, kära chefredaktör, AD och medarbetare - jag tror vi överträffat oss själva!

Något som jag också överträffat är min egen förmåga att lägga in påminnelser i telefonen. Den piper flera gånger om dagen och påminner mig om diverse aktiviteter och åtaganden. Men att jag lagt in vattna orkidé varannan lördag fram till sommaren kanske är någon form av varningstecken...?

Okej, det här med Crazy Lixx då. Igen. Nu har jag lyssnat på deras förbenade skiva, oavbrutet, i fem dygn. Den är så fruktansvärt bra! Och det så roligt när jag tänker tillbaka på K.M i Kalmar, december 2003 (vi snackar snart sju år sedan!). Jag och mina dåvarande klasskompisar står längst fram på deras spelning och sjunger glatt med i demolåten Love on the run, så då var relativt ny. Det var ungefär bara vi på hela stället, men vi hade fruktansvärt roligt och jag minns mig själv säga till Vic (som för några år sedan gick över till Hardcore Superstar): "Shit, du är grym på scen - du kommer bli något stort!"
Och ja, i nuläget får man leta efter härligare scenutstrålning med tillhörande gitarrskills!

På lördag är det kalas i Stockholm - Crazy Nights Rockfest - och då vaknas det bra musik vill jag lova! H.E.A.T, Hardcore Superstar, Crazy Lixx, Babylon Bombs, Dundertåget och Casablanca är inte ens alla band som ska lira, och jag ser fram emot en lördag med det lilla extra.

Nu kommer snart chefredaktör Näslund på lite scones och te, och sedan ska väl in i garderoberna och leta lite kläder inför den årliga Herrmiddagen imorgon. Som i år krockar med Crashdiets releasefest. Flexibel som jag är försöker jag hinna med lite av de båda världarna.

Ringde påsk-sjukligen Lindvall idag också. Hon kunde i alla fall prata, men lät inte helt på topp. Stackars. Tänker tillbaka på Melbs varje gång jag pratar med henne, haha. Det känns som vi känns varandra i år, men det var först på planet till Aussieland som vi hade en längre konversation än en halvtimme.
Ja, var sak har sin tid, som farfar brukade säga.
Hittade i alla fall en fin bild från en kickoff tidigare i år, därav smutsen i ansiktet. På våra kickoffer är man utklädd - det tillhör det studentikosa livet.



Trevlig helg!

1 kommentar: