onsdag 21 april 2010

Vulkan vs. snöstorm

Så har då Eyjafjallajökull lugnat ner sig. Otroligt vilket kaos det varit. 28 000 flyg inom europa en vanlig dag - det blir ett gäng på en dryg vecka.
Jag har stulit den här vackra bilden på DN:s hemsida. Visst är väl islandshästar det vackraste djuret som finns? Förhoppningsvis kommer jag, Malin och Hanna iväg till Island i sommar för att rida lite på riktigt. Nej, det är inget skämt. Vi satt förra veckan, precis innan vulkanutbrottet, och planerade en resa dit. Något som utan överdrift är en 14-årig dröm för mig. Tänk att jag inte kommit iväg på alla dessa år. Aja, i sommar är det nog dags...



Annars undrar jag lite vem som står ansvarig för vädret i Uppsala för tillfället. Har haft en fantastiskt mysig kväll på Norrlands nations kvällsfika tillsammans med Malin, och vi blir tvungna att cykla hem i snöstorm. SNÖSTORM. Men hellre nu än på Valborg.

Var ett trevlig event i Universitetshuset i eftermiddags. Bland andra Eva Hamilton från SVT var där, och Reversen fick en exklusiv intervju med henne efter föreläsningen. Sweet.

Förresten, jag väntar fortfarande på ett sånt där sommarjobbsmail. Helst något i stil med "Hej Linda, du är ju en otroligt driven och positiv tjej, skulle inte du vilja ha ett sommarjobb här på vårt mediebolag i sommar? Du kan göra lite projekt, ganska fria tyglar sådär. Vad sägs?"

Nehe, det funkar inte så? Okej. Då söker jag vidare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar